Pozycjonowanie lokalne, czyli dlaczego mikroprzedsiębiorstwa i małe firmy powinny zadbać o widoczność w internecie

31.01.2020

Skuteczne dotarcie do klienta i przekonanie go do skorzystania z oferty wymaga podjęcia odpowiednich działań promocyjnych. Działalność nastawiona na stosunkowo mały, ograniczony rynek wcale nie stanowi tutaj jakiegoś wyjątku. A jak pokazują kolejne badania, konsumenci coraz częściej bazują na tym, co zaproponuje im Google. Statystyki są jednoznaczne, kierunek obowiązującego trendu łatwo określić – zatem najwyższa pora, aby mikroprzedsiębiorcy zaczęli robić z tej wiedzy właściwy użytek.

REKLAMA

Google dopasowuje wyniki wyszukiwania do konkretnego odbiorcy, w tym jego aktualnego położenia 

Co należy zrobić, aby w najbliższej okolicy odnaleźć restaurację, kwiaciarnię albo innego rodzaju sklep z potrzebnym asortymentem? Nic prostszego: wpisać adekwatną frazę, a Google zaprezentuje mapkę z kilkoma znacznikami oraz listę witryn internetowych, których zawartość wykazuje bliski związek z wysłanym zapytaniem. Wyszukiwarka uwzględni nie tylko dane geolokalizacyjne urządzenia użytkownika, ale również informacje zaczerpnięte z poszczególnych stron www. Na podstawie tych (a także kilkuset innych) czynników dostosuje rezultaty do potrzeb pojedynczej osoby. 

A co w momencie, kiedy poszukuje się podobnych firm, ale w zupełnie innym mieście – np. hotelu na przyszły urlop? Wtedy użytkownicy dopisują nazwę miejscowości lub regionu, a Google już zatroszczy się o całą resztę. W tym wszystkim usługi pozycjonowania również odgrywają istotną rolę. Ustawienie wszystkich metadanych w taki sposób, aby wyszukiwarka bezproblemowo rozpoznawała rodzaj i zasięg działalności firmy, stanowi istotny etap całego złożonego procesu. Ważne jest również publikowanie wpisów, w których przewijać się będzie nazwa stosownego miasta. 


Profesjonalne agencje SEO świadczą kompleksowe usługi pozycjonowania dla lokalnych firm 

Zakres działań, które należy podejmować w celu poprawy notowań małego biznesu w Google, jest oczywiście znacznie szerszy. W pierwszej kolejności należałoby wymienić choćby całościową optymalizację funkcjonowania strony internetowej. Wolne wczytywanie, utrudniony dostęp do części podstron albo opcji w menu, tekst uciekający poza obręb ekranu smartfona – to tylko niewielka część powszechnych błędów w kodowaniu witryny, które roboty wyszukiwarki traktują jako poważne uchybienia. Dysponując odpowiednią wiedzą i narzędziami IT nawet dyskwalifikujące niedoróbki można naprawić, co podwyższy ocenę i pozycję w Google. Zgodnie ze słowami przedstawicieli agencji AFTERWEB zdecydowanie nie jest to drobna praca, którą da się porządnie wykonać w tydzień lub dwa. Dlatego właściciele małych firm powinni zainteresować się usługami agencji marketingu internetowego, które specjalizują się w SEO i pozycjonowaniu.


Źródło: materiał partnera

 

Poglądy przedstawione w niniejszym materiale są wyłącznie poglądami Autora. Materiał został opublikowany przez Autora - zachowana pisownia oryginalna tekstu. Szczegółowe informacje znajdziesz w Regulaminie. Jeśli uważasz, że niniejsza publikacja jest jego naruszeniem lub narusza ona obowiązujące przepisy prosimy o zgłoszenie tego faktu TUTAJ.

Przeczytaj także:

© 2012 - 2021 PCT24.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Logotyp PCT24.pl jest znakiem powiązanym z Portalem PCT24.pl oraz jego wydawcą ROZWOJOWI.com, którego jest własnością. Może być wykorzystywany w celach zgodnych z przeznaczeniem i za zgodą wydawcy.
Użytkowanie portalu oznacza zgodę na jego Regulamin oraz Politykę Prywatności.

Używamy plików cookie, żeby ułatwić Ci korzystanie z portalu. Dowiedz się więcej o celu ich używania w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie Portalu.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki